חתימה

עמי אנידג'ר

להרוג את הזמן או שהזמן יהרוג אותנו..

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

סדנת צחוק מאהבה

המאמר הזה אולי לא ידבר לכולם. המאמר הזה כנראה לא ייגע לאנשים ש24- שעות ביממה עסוקים ולהם ברוך השם אין רגע פנאי של שעמום. רגע פנאי שכ״כ כבר לא פנוי אלא עמוס במחשבות עמוסות של מה היה ומה יהיה.
המאמר הזה מדבר לאותם אנשים שאני חלק מהם שיש להם ימים בשנה שהם לא עושים כלום, והסכנה הגדולה שלהם זה לנסות להעביר את הזמן.
אומרים שכסף בא והולך אבל זמן שהלך מישהו יכול להחזיר?עד עכשיו לפי מה שידוע לי, אין שום אפליקציה שתעצור את הזמן שלפעמים אנחנו מנסים כ״כ להרוג…
אני שחקן. וידוע שבעולם הבמה אין תמיד עבודה. ולנו האומנים יש המון זמן שצריך להרוג, איש איש בדרכו, כל אומן יעשה כן בדרכו האומנותית, וניתן לדמיון כבר לפרט דוגמאות בעצמו…
אני זוכר עצמי בשנים של חוסר עשייה, הייתי ממש מעביר את השבוע בחוסר מעש אמיתי כי הייתי ממתין להופעה שבדרך, לפגישה, לאודישן, לאישה ועוד.. שנים לא הבנתי למה כלום לא קורה. איזה קשה זה להרוג זמן. כולנו פעמים רבות אומרים ׳יאללה איך טס השבוע״, בד״כ זה קורה כשאנחנו עסוקים, אבל אני זוכר תקופה שלא הבנתי למה צריך שבת בכלל, זה היה בשבילי עונש.
עד שיום אחד הבריק לי הברק ושינה את חיי. ״עמי, במקום להרוג את הזמן בשעמום לך תתנדב. במה אתה טוב? בלהצחיק״, אדרבא ואדרבא, וככה לאט לאט התחלתי להתנדב במקומות כאלה ואחרים. ומייד הרגשתי כאילו אותה התנדבות לא עושה טובה לאיש אלא לעצמי אני עושה טובה. הצלתי עצמי מעצמי מלהרוג את עצמי מזמן בזמן. אני יודע להצחיק, אז ככה אני פועל ופעלתי שנים. ועם הזמן ניסים גלויים קרו לי. אומרים שהשם אמר לגבי תרומה וצדקה :״ בחנוני נא בזאת אם לא אפתח את ארובות השמים״ – מדובר על כל אדם אשר ייתן צדקה ולא למטרות רווח, זה לא שעכשיו אני אלך לתרום ואנסה או אמתין שיקרה ל ימשהו טוב. הולך לתת מעצמי בשביל לתת לזולת. עצם הנתינה נותנת לי חזרה. אבל מעבר לכך יש הבטחה בפסוק הזה אם אדם יתרום מעצמו באמת ללא רצון של רווח השם יחזיר לו. על כך אומר השם ״ בחנוני בזאת״. לא, אני לא מסיונר שבא להחזיר משהו פה בתשובה רק מצהיר בזאת שברגע שהפסקתי להרוג את הזמן שלי והתפניתי להתנדבויות – כמו לשים את עצמי רגע בצד, אז קרה לי משהו מופלא. עמי שהיה במרכז של חיי שלעיתים די קרובות אף הפריע לי, שרצה תשובות מדוייקות כל הזמן, פתאום עומד בצד ונותן לעשייה לעשות אותו, לעשות לו זמן אמיתי שכבר לא רוצה להרוג. והתוצאות לא אחרו לבוא.
ברוך השם היום אני מתעסק בסדנאות צחוק שלי. בתיאטרון, בטלווזיה, תודה לאל עסוק יותר מבעבר, אבל גם היום לא שוכח שיש זמן שצריך להרוג אחרת אבל… אחרת!! להרוג בו את האגו שלי, לבטל רגע את עצמי, את הרצון לעשות כסף, לעשות עוד סדנת צחוק עוד הופעה שתביא תשואות, וללכת למקום שאחד יקרא לו ״פרייאר״ ואני קורה לו הצלת חיים!!
אז מי שרוצה וטוב לו להרוג את הזמן שלו, אני האחרון שיפריע לו. אני רק מציע משהו ששינה את חיי…
אנשים טובים איך אומר לכם בנחת שתבינו. פשוט תתנדבו!
ולא צריך כשרון מיוחד. כושר משחק או שירה או ריקוד. איש בהתנדבותו יחיה, ותראו מהר מאוד שבמקום שתרצו להרוג את הזמן – תרצו לחיות אותו יותר, כי גם ככה בסוף הזמן יהרוג את כולנו.
אז תצטרף להתנדבות יא בן אדם….

דילוג לתוכן